Op uw plaats, klaar… verkopen!

 

Elk jaar is het weer de vraag wanneer Prime Day gaat plaatsvinden, maar de datum is eindelijk bekend gemaakt. Het koopjesfestijn vindt plaats op 12 en 13 juli.

In 2021 meldden talloze media dat Amazon meer dan 250 miljoen artikelen wereldwijd verkocht, 45 procent van die aankopen was goedkoper dan €24. Vorig jaar was dan ook het grootste Prime Day-evenement ooit voor externe verkopers.

Er zijn verschillende acties die u kunt ondernemen om uw verkopen te stimuleren en nieuwe klanten te werven op Prime Day en andere speciale data zoals Black Friday en Cyber ​​Monday.

Hier zijn enkele belangrijke tactieken waar verkopers van kunnen profiteren:

 

1) Gebruik coupons

Coupons zijn een geweldige manier om een ​​tijdelijke aanbieding te markeren en de aandacht van het winkelend publiek te trekken.

Het is ook mogelijk om een ​​campagne voor Sponsored Products te maken voor uw afgeprijsde product. Dit kan uw vindbaarheid verbeteren en uw paginaweergaven vergroten. Bekijk *Sponsored Products eligibility en *Sponsored Products for Coupons (*sellers login vereist) voor meer informatie.

Volg deze stap-voor-stap instructies om uw coupon op Amazon te maken.

 

2) Tijd voor promoties

Ga nog een stap verder met uw dealaanbod en doe een promotie zoals: “koop er een, krijg er een met 50% korting.” Amazon stelt voor om je promotie een extra boost te geven door er een ‘Feature Offer’ van te make om nog meer zichtbaarheid te genereren..

Houd er rekening mee dat shoppers tijdens Prime Day sneller reageren op deals, en dit zal u ook helpen om u te onderscheiden van uw concurrenten.

3) Doe een listing audit

Dit is een goed moment om uw vermeldingen te bekijken en ervoor te zorgen dat alles up-to-date en aantrekkelijk is. Kijk eens naar:

  • titels – Zijn ze nog steeds accuraat en SEO-vriendelijk?
  • bullet points – Zijn ze duidelijk, specifiek en gemakkelijk te lezen? Stel je voor dat een bezoeker snel scant. U moet de belangrijkste informatie eerst plaatsen, zodat u hun aandacht trekt en ze op de productpagina blijven voor meer informatie.
  • afbeeldingen – Gebruik de best mogelijke beelden. Foto’s van hoge kwaliteit geven niet alleen een gevoel van professionaliteit, maar het is ook wat uw klanten als eerste zien. Maak optimaal gebruik van die introductie. Dit artikel biedt geweldige tips voor het maken van productfotografie en de vereisten van Amazon.
  • beschrijvingen – Wees zo nauwkeurig en specifiek mogelijk. U wilt niet dat uw klant zich verrast of verward voelt. Voorkom retourzendingen en klachten door nuttige, gedetailleerde beschrijvingen te geven voor al uw producten.

 

4) Controleer uw PPC-campagnes

Heeft u pay-per-click (PPC) campagnes lopen, zorg dan dat u voldoende budget heeft om beide Prime Day dagen te draaien. Als je een professionele of merkgeregistreerde verkoper op Amazon bent en je doet geen PPC, moet je absoluut overwegen om het uit te proberen. Zodra u een campagne start, kunt u onder anderen het volgende meten: klikken, vertoningen, verkopen, rendement op advertentie-uitgaven (ROAS) en advertentiekosten van verkoop (ACoS). Dit artikel geeft een gedetailleerd overzicht van wat PPC is en hoe u aan de slag kunt gaan.

Als je vragen hebt of hulp nodig hebt bij bovenstaande tactieken, neem dan contact op met AMZ Consultancy. We kunnen u ook helpen uw merk te registreren bij Amazon, een brandstore op te zetten of uw account te controleren om te zien welke marketing- en advertentietactieken het meest geschikt zijn voor uw producten.

Wij wensen u een fijne en succesvolle Prime Day!