Sterke verkoopresultaten

 

Wij helpen diverse verkopers hun e-commerce-doelen te bereiken op marktplaatsen. Sommige merken beginnen net online en andere zijn op zoek naar verbetermogelijkheden. In 2019 begonnen we aan een full-service project met STOX Energy Socks dat van start ging met een lancering op Amazon en vervolgens bol.com. 

STOX biedt hoogwaardige compressiesokken met gevoel voor stijl en comfort. De sokken zijn ontworpen om blessures te voorkomen, spierpijn te verminderen, krampen te voorkomen, en voor een beter uithoudingsvermogen. Er bestaan verschillende uitvoeringen speciaal voor sport, reizen of dagelijks gebruik, en alles wordt volledig in Italië gemaakt.  

Het is onze missie om iedereen te ondersteunen en zich fit en vitaal te laten voelen. Op deze manier helpen we mannen en vrouwen bij hun dagelijkse prestaties!” aldus Wouter de Keizer, CEO van STOX Energy Socks. 

STOX, opgericht in 2015, heeft inmiddels meer dan 300.000 klanten vergaard. Mede dankzij een uitgebreid marketingprogramma en samenwerkingsverbanden met diverse productambassadeurs zoals Ruud Gullit, Erben Wennemars, Primož Roglič, Robin Haase, Ronald de Boer en Marianne Vos, zijn zij uitgegroeid tot marktleider in Nederland en een prominente speler in België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

STOX, een snelgroeiend merk, zag een kans om hun verkoopstrategie uit te breiden met online marktplaatsen. 

 

In 2021 werd er wereldwijd 3,23 biljoen dollar uitgegeven bij de top 100 online marktplaatsen

 

We werkten samen met STOX om hun Amazon-account te ontwikkelen, dat vervolgens werd gelanceerd in Duitsland, Frankrijk, Nederland, Italië, het Verenigd Koninkrijk en de VS. Of het nu gaat om voorraadbeheer, reclame of het lanceren van acties: wij overzien het volledige scala van de marktbehoeften van STOX en zorgen ervoor dat zij altijd voldoen aan alle steeds veranderende beleidslijnen en vereisten. Daarnaast beheren wij het account van STOX op Bol.com voor de verkoop in België en Nederland. 

 

Amazon wordt elke maand wereldwijd bezocht door ongeveer 197 miljoen mensen 

 

De toevoeging van deze nieuwe landen op het Amazon-platform heeft geleid tot een prominentere positie van STOX in deze landen, en heeft geresulteerd in consistente en nieuwe inkomsten.

Verkopen op marktplaatsen is nog in de beginfase, dus het is niet vanzelfsprekend dat je de specifieke kennis bezit om online verkopen op deze groeiende platforms in goede banen te leiden. Met de expertise van AMZ Consultancy zijn wij in staat geweest om onze winkels op Bol.com en Amazon succesvol op te zetten, wat heeft geresulteerd in nieuwe inkomstenstromen voor ons,” aldus Rodey van Hoeve, Online Marketeer bij STOX. 

 

De netto consumentenomzet op bol.com in Nederland en België bedroeg 5,5 miljard euro

 

“Het is een genoegen om met STOX te mogen samenwerken en te zien hoe marktplaatsen voor hen een belangrijk inkomstenkanaal worden. STOX heeft duidelijke doelen en ambities, en wij helpen hen deze online te realiseren,” aldus Sjors van Hest, oprichter van AMZ Consultancy. 

Bent u een verkoper die hulp nodig heeft met het opzetten van een account of het adverteren op Amazon of bol, neem dan contact met ons op. We kijken uit naar uw vragen en behoeften, zodat we kunnen doen waar we het beste in zijn: uw merk succesvol laten worden op marktplaatsen! 

 

*Gegevens verzameld van Statistica en Digital Commerce 360